Ta strona używa cookie. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony i część z nich mogła już zostać stworzona. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zlot Arda

Najważniejsze informacje
Krzeczków k/ Świebodzina

O zlocie

Zlot Arda to doroczne spotkanie osób, które zostały zauroczone światem Śródziemia wykreowanym przez J.R.R. Tolkiena - profesora filologii angielskiej na Brytyjskim uniwersytecie w Oxford.

Wspólnie spotykamy się, by przez kilka dni pobyć w świecie, który nas fascynuje. Przenosimy się do Śródziemia poprzez dołączenie do jednego z dostępnych plemion. Każde z plemion przygotowuje własne stroje i ustala sposób działania na zlocie. Większość z nich ma własne oddziały wojowników, którzy wyruszają na szlak, by brać udział w ekscytujących patrolach.

Obecne są także dwa plemiona Sił Ciemności, które napadają przedstawicieli Wolnych Plemion. Walka odbywa się przez zastosowanie specjalnej broni znanej wielu osobom z tzw. LARPów.

Czy Arda to LARP?

Tylko na swój sposób. Arda posiada cechy LARPa. Przebieramy się w stroje z konwencji i walczymy używając bezpiecznej broni, jednak najważniejszy w zabawie jest klimat. Elfowie mówią językiem elfów, są tajemniczy i dostojni. Ludzie walczą jak mało którzy. Dunedainowie przechadzają się wśród cieni opiekując się wszystkimi innymi plemionami, a hobbici, jak to hobbici, bawią się w najlepsze nie przejmując się czychającymi na nich niebezpieczeństwami.

W większości LARP-ów gracze przyjmują role postaci jednorazowo, wcielając się w nie na czas zabawy. Podczas Zlotu Arda uczestnik sam tworzy postać. Kreuje jej historię, imię (zwykle imię zlotowe). I tak pozostaje między kolejnymi Zlotami, które nie pozostają ze sobą w żadnej relacji. Można uznać, że każdy kolejny zlot to zupełnie osobna historia umiejscowiona w odrębnym równoległym świecie Śródziemia.

Brak też na Zlocie Arda skomplikowanej mechaniki. Zasady zabawy są proste i opisane zawsze wcześniej w krótkim dokumencie. Zwykle zamykają się one do ustalenia ilości pasków życia i dopuszczalnej broni. Mogą także czasem pojawić się zasady specjalne. Mimo to, gracz nie musi zapoznawać się z przestronnymi poradnikami i wybierać umiejętności. Większość z nich posiada na tyle, na ile umie odegrać siebie w Śródziemiu.

Co muszę zrobić, by wziąć w tym udział?

Przede wszystkim musisz już kochać świat wykreowany przez Tolkiena. Jeżeli tak już jest, to większość warunków jest spełnionych. Teraz wybierz tylko plemię, porozmawiaj z jego opiekunem (lub osobą odpowiedzialną za nowych członków) i gotuj strój. Nie zapomnij przygotować się pod kątem klimatu, dobrze zapoznaj się ze zwyczajami twojego plemienia. Kolejne informacje przybliżą Ci tegoroczny zlot.

Stroje

Na zlocie obowiązują stroje w konwencji Śródziemia. Oznacza to, że w zależności od wybranego plemienia, ubierasz się w różne stroje, których zazwyczaj na ulicy się nie nosi. Obowiązują: suknie, tuniki, zbroje, płaszcze i co tylko wymyśli głowa Ardowicza. Jeżeli nie wiesz jak wykonać strój, zapytaj na forum zlotu, a na pewno otrzymasz wiele cennych rad.

Miecze i inna broń

Informacje na temat broni znajdziesz wkrótce w osobnym tekście.